onsdag 10. februar 2010

Velkommen til oss

For noen uker siden kjøpte jeg dette skiltet på Kremmerhuset. Planen var å henge det utenfor ytterdøra slik at det kunne ønske besøkende velkommen. Siden jeg ikke fant en passende plass, måtte det få plass i gangen vår.




Skiltet måtte naturligvis henge slik at det var godt synlig for gjestene våre, og etter å ha prøvd litt fram og tilbake fant jeg ut at en passende plass var på en av dørene på garderobeskapet.




Slik så det ut før skiltet kom på plass...



Garderobeskapet kjøpte vi for mange år siden. Det var opprinnelig syrebeiset og har etterhvert blitt hvitmalt som de fleste andre møblene våre. Veggene i gangen har vi behandlet med tre strøk Jotun Panellakk Hvit. Lakken er matt og gir veggene et hvitkalket utseende som jeg liker veldig godt. Gulvet er det samme laminatgulvet som vi har på kjøkkenet vårt. Jeg synes det skiferfargede gulvet er nydelig i det lyse rommet.



Jeg skulle gjerne hatt en benk i gangen vår, men på grunn av plassen har vi plassert en stol der i stedet. Denne stolen i smijern er pyntet med sittepute fra Åhléns og pute fra Kid.



I gangen har vi også en herrekommode som vi kjøpte da vi flyttet inn. Også denne er malt hvit og har fått nye knotter. Bildet over kommoden fikk min mann til 30-årsdagen sin. Det er brodert av min svigermor. Lampe og speil er fra IKEA og nøkkelskapet "Ekteskapet" fikk vi i bryllupsgave. Jeg synes de runde glasslampene er så utrolig flotte og de gir et vakkert lys, men de er så vanskelig å fotografere. Jeg har flere slike lamper rundt om i huset.


Mere bilder fra gangen kommer. Ha en fin kveld :o)

2 kommentarer:

  1. Skiltet ble absolutt lekkert på skapet der! Kjempestilig skilt! :)

    SvarSlett
  2. Hei ,o)

    søkte etter herrekommode på google og kom over bloggen din ;o)

    Nydelig gang du viser fram - herlige møbler og detaljer.

    Jeg lurer på hvor du kjøpte herrekommoden din?

    Klem Jeanette

    SvarSlett