fredag 29. januar 2010

Mens jeg drømmer om hvitt kjøkken...

Mens jeg drømmer om hvitt kjøkken får jeg nøye meg med dette solide eikekjøkkenet fra 90-tallet (som de forrige huseierne har valgt).


Kunne jo alltids male det, men hvem orker å gå i gang med et slikt prosjekt ;o)

Kjøkkenet fikk seg en "facelift" for nesten et år siden. Det rosa og blårutete gulvbelegget ble byttet ut med skiferlaminat og det rosa baderomstapetet som var over benkene ble byttet ut med skiferfargede fliser. Veggene fikk også ny strie og et par strøk med maling. Ventilatoren ble byttet ut med ventilatorhette i børstet stål og noen hyller og skap ble fjernet for å gi mer luft. I tillegg ble de forferdelige eikefargede håndtakene byttet ut mot enkle håndtak i børstet stål.

Som erstatning for hyllene og skapene som ble fjernet satte vi opp disse hyllene fra IKEA. På hyllen har jeg blant annet plassert deler av min norgesglassamling, en gammel kjøttkvern som min mann har arvet etter sine besteforeldre og en trekasse som jeg oppbevarer krydder i. Trekassen har min eldste sønn laget, så den betyr svært mye for meg :o)

Jeg trives med resultatet, men drømmer fortsatt om et nytt, vakkert og hvitt kjøkken... Ja, ja... Hva skulle man gjort uten drømmer ;o)

1 kommentar:

  1. Det må jo være noen av oss som har eikekjøkken og vettu, har vi noe å drømme om :P

    SvarSlett